Tiden, framtiden, tiden

Har varit väldigt dålig på att uppdatera nu. Men när jag sätter mig vid datorn tänker jag jag bloggar det sista jag gör. Men sen fastnar jag alltid vid ett spel eller så måste jag göra något utanför datorn. Så det blir inte av, dålig ursäkt. Men det är så det ligger till. Ska bättra mig för som sagt det här är min femte blogg och dom andra har jag inte kunnat hålla vid liv och det ska denna göra. Bloggen kommer antagligen byta inrikting och sånt, och det är bra. För då växer bloggen med mig. Att se en utveckling, och kunna kolla bak i arkivet och kolla vad det var man skrev om då, hur man skrev. Jag tycker att sånt är jätte intressant. Jag kommer ihåg när jag började sjuan och vi skulle skriva om någonting som man tyckte då, så skulle vi få tillbaka breven i nian när man slutade skolan. Det var så roligt att se vad det man hade skrivit, och det var bara två år emellan då. Det skulle vara roligt att ha en tidskapsel på 30 år eller något. Tänka att se och läsa det man har skrivit då. Aja slut tjatat om tiden.

Det är många saker jag inte förstår. Men just nu är det en sak som jag verkligen inte förstår. Varför ska man ha matematik i skolan för om man inte har någon stor användning av den i framtiden?! Min mamma kunde tydligen all matte i skolan utantill, men se på henne nu. Hon kan inget längre för hon har ingen användning för den. Varför ska jag då bli nästan bli tvingad (tvingad kan jag inte bli, för det är fri skolgång. Men om jag inte läser matte klagar alla och säger att det inte är något svårt och att jag måste läsa matte för annars har jag ingen framtid) så det är nästan att bli tvingad, nej det är det inte men jag vet inte vad jag ska kalla det. Låt mig göra mina egna val om min egna framtid, det är inte du som bestämmer vad jag ska göra med mitt liv för du lever det inte. Det är jag som bestämmer allt som rör mitt liv, ingen annan. PUNKT!

I helgen ska jag till Karlskoga på kurs om facket. Det kommer bli så roligt, bo på hotell, pool, bastu, bio, kurser. Det är bara toppen! Får inte glömma dom härlige människorna heller!


Bye Bye / Josefin Salonpää



Kommentarer
Postat av: lotta

Det är din framtid man kan hoppas att det går bra

2009-11-18 @ 20:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0