Avklarad

Idag var det rättegång. Så var ledig från skolan. Jag blev fälld och fick 40 timmar i samhällstjänst och 5000 kronor i böter och 500 kronor till brottsofferfonden. Det blev inte så illa som jag trodde det skulle bli, och det är alltid bra. Det blev iallafall misshandel och inte ringa misshandel. Så nu sitter man i brottsregistret i 10 år då. Men dom kanske ska ändra lagen i årsskiftet så det blir fem år bara. Hoppas det, för det är inte lätt att fixa jobb om man är med i brottsregistret. Sen efter rättegången åt jag och min kontaktperson på MERA Coffehouse i Örebro. Det var gott, tog en Ciabatta med salami och två kaffe. Mums! Efter det blev det att åka till polisen och fixa pass, som verkligen var tvunget att skaffas nu. Utansom jag ska åka till Tyskland den 23 oktober. Så det var bra att jag fick det gjort också. Mycket avklarat i dag. Ska snart hem till min kusin så vi kan prata om hur det gick idag och Tysklandsresan. Det är han, jag och min andra kusin som ska åka och hälsa på min faster som är bosatt där. Det ska bli riktigt trevligt, och läskigt. Har aldrig flygit förut så det blir första gången det händer för mig. Men hoppas det går bra så inte planet störtar på en ö. Och det blir som i Lost att det kommer Isbjörnar och massa andra läskiga saker som bara är där för att göra bra tv. Slut tjatat om mig nu.

Måste dela med mig av det här klippet innan jag drar
http://www.youtube.com/watch?v=2T_obaO46Bo
Verkligen cool unge!



Bye Bye alla Losta varelser som inte har något liv och läser min blogg / Josefin Salonpää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0