Frihet

Idag kom tidningen Frihet i brevlådan. Frihet är en tidning från SSU om politik, makt och attityder. Läsa lite snabbt i den och fastnade för en sak som komikern Nour El Refai har sagt "Om en kvinna inte skrattar åt mannen betyder det att hon inte förstår vad som är roligt. När mannen inte skrattar åt kvinnan betyder det att kvinnan inte är rolig" Det är lite konstigt faktiskt, även fast man säger samma sak så är det inte roligt bara för att en kvinna säger det. Jag tänkte lite på det där när jag läste det, fick läsa om det några gånger. Då kom jag på att det är lite så, mannen ska vara den "starka" individen och "styra" det kanske är därför det är så. Om mannen skulle skratta åt det kvinnan sa, vad skulle hända då? Gå imot normerna kan inte mannen göra, så han får nog göra det i smyg.





Nu ska jag snart ta mig kragen och läsa tidningen!



Bye Bye / Josefin Salonpää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0